Evalueringsprisen 2017

Deles ut på Evalueringskonferansen i oktober

Evalueringsprisen søker kandidater. Prisen går til en utfører eller bestiller for god planlegging, gjennomføring eller bruk av en evaluering. Evalueringen skal være gjennomført de siste tre årene. Den kan tildeles en organisasjon, et team eller en enkeltperson.

3d-golden-number-1-9856818

Det er mulig å melde kandidater gjennom året. Fristen for å nominere til årets pris er 15. august. Alle som er medlem av Norsk evalueringsforening kan foreslå kandidater. For å ufarliggjøre prosessen har vi lagt ved et enkelt nominasjonsskjema som kan brukes. Utfylt skjema sendes til sekretariatet v/ Marthe Ervik  .

Evalueringsprisen deles ut under middagen på den årlige Evalueringskonferansen. Prisen består av et diplom og et kunstverk.

Les prisens retningslinjer her:  Reviderte retningslinjer for NEFs evalueringspris (oppdatert 15.03.2016)

Evalueringsforeningen har også sitt eget stipend rettet mot studenter og forskere. Les mer her.

Prisen gikk i 2015 til «Den store reformen – Da NAV ble til». Les mer her. Evalueringen er gjennomført av Tone Alm Andreassen fra HiOA og Jacob Aars fra UiB. Boka er en analyse av NAV-reformen, og bygger på forskningen som er gjort gjennom evalueringen som fulgte reformen, som begge forfatterne deltok i.