Evalueringsprisen 2018

Årets evalueringspris deles ut på Evalueringskonferansen 20. – 21. september i Kristiansand

Evalueringsprisen deles ut årlig. Prisen går til en utfører eller bestiller for god planlegging, gjennomføring eller bruk av en evaluering. Evalueringen skal være gjennomført de siste tre årene. Den kan tildeles en organisasjon, et team eller en enkeltperson.

Les om årets vinner her

Det er mulig å melde kandidater gjennom året. Fristen for å nominere til årets pris er 15. juni. Alle som er medlem av Norsk evalueringsforening kan foreslå kandidater. For å forenkle prosessen har vi lagt ved et enkelt nominasjonsark:  Nominasjonsark18.docx som kan brukes. Utfylt skjema sendes til sekretariatet v/ Hilda Borthen

Evalueringsprisen deles ut under middagen på den årlige Evalueringskonferansen. Prisen består av et diplom og et kunstverk.

Les prisens retningslinjer her: Retningslinjer-evalueringsprisen (oppdatert mars 2018)

Evalueringsforeningen har også sitt eget stipend rettet mot studenter og forskere. Les mer her.

Prisen gikk i 2017 til Riksrevisjonen for deres undersøkelse av arkivering og åpenhet i statlig forvaltning.  Les mer her. Undersøkelsen er gjennomført av en prosjektgruppe bestående av prosjektleder Knut Aarhus, Eivind Hustvedt Fremstad og Hossein Jamshidimehr.